Wróć na początek strony
Przejdź do wyszukiwarki
Przejdź do treści głównej
Przejdź do danych kontaktowych
Przejdź do menu górnego
Przejdź do menu lewego
Przejdź do menu dolnego
Przejdź do menu bocznego
Przejdź do mapy serwisu
Menu wysuwane
OPSPobiedziska
Strona startowa Mapa serwisu
Treść główna
Znajdujesz się w: Regulamin

Regulamin

Artykuł

Regulamin Organizacyjny Ośrodka pomocy Społecznej w Pobiedziskach

Rozdział 1

POSTANOWIENIA OGÓLNE

§ 1

  1. Regulamin Organizacyjny Ośrodka pomocy Społecznej w Pobiedziskach, zwany dalej „Regulaminem”, określa strukturę organizacyjną, zadania oraz zasady funkcjonowania Ośrodka.
  2. W regulaminie ustala się:
    • zasady podległości pomiędzy pracownikami,
    • podział zadań w obrębie poszczególnych działów
    • podział uprawnień decyzyjnych,
    • zakres prawa do podpisu,
    • funkcjonowanie pozostatutowych organów.

§ 2

Ilekroć w Regulaminie jest mowa o:

  1. Ośrodku -należy przez to rozumieć Ośrodek Pomocy Społecznej w Pobiedziskach,
  2. Dyrektorze –należy przez to rozumieć Dyrektora Ośrodka Pomocy Społecznej w Pobiedziskach,
  3. Zastępcy Dyrektora –należy przez to rozumieć Zastępce Dyrektora Ośrodka Pomocy Społecznej w Pobiedziskach,
  4. Komórkach organizacyjnych (Ośrodka) –należy przez to rozumieć wyodrębnione w strukturze organizacyjnej Ośrodka działy, samodzielne stanowiska pracy, Punkt Konsultacyjny dla Osób Uzależnionych,świetlice środowiskowe,kluby.
  5. Koordynator-należy przez to rozumieć stanowisko w randze kierownika działu.

§ 3

Ośrodek jest samodzielną jednostką organizacyjną miasta I gminy Pobiedziska, działającą w granicach administracyjnych miasta I gminy, utworzoną na podstawie uchwały Nr XV/52/90 Rady Narodowej Miasta i Gminy Pobiedziska z dnia 30 kwietnia 1990 roku w sprawie utworzenia Ośrodka Pomocy Społecznej w Pobiedziskach.

Rozdział 2

KIEROWNICTWO OŚRODKA

§ 4

  1. Dyrektor kieruje Ośrodkiem przy pomocy zastępcy i głównego księgowego
  2. Dyrektor odpowiada za prawidłowe funkcjonowanie Ośrodka i reprezentuje go na zewnątrz.
  3. Dyrektora zatrudnia i zwalnia Burmistrz Miasta i Gminy Pobiedziska.
  4. Ośrodek jest pracodawcą, w rozumieniu kodeksu pracy, w stosunku do zatrudnionych w Ośrodku pracowników.
  5. Dyrektor Ośrodka decyduje o zatrudnieniu, zwolnieniu, wynagrodzeniu,przyznaniu nagród oraz wymierzeniu kar porządkowych pracownikom Ośrodka, zgodnie z obowiązującymi przepisami, Regulaminem Pracy Pracowników Ośrodka oraz Regulaminem Wynagradzania Pracowników Ośrodka Pomocy Społecznej w Pobiedziskach.

§ 5

Dyrektor wykonuje zadania na podstawie obowiązujących przepisów prawa, uchwał Rady Miejskiej Gminy Pobiedziska, zarządzeń I ustaleń Burmistrza Miasta I Gminy Pobiedziska.

§ 6

W celu zapewnienia realizacji zadań Dyrektor Ośrodka może:

  1. ustanowić pełnomocnika działającego w imieniu Dyrektora,
  2. powołać zespół zadaniowy.

§ 7

Dyrektor bezpośrednio nadzoruje:

  1. Zastępcę Dyrektora,
  2. Głównego Księgowego
  3. Dział Świadczeń Rodzinnych i Funduszu Alimentacyjnego
  4. Dział Organizacyjno-Administracyjny.

§ 8

Zastępca Dyrektora bezpośrednio nadzoruje:

  1. Dział Pomocy Środowiskowej,
  2. Dział Wsparcia Społecznego,
  3. Dział Organizacyjno-Administracyjny

§ 9

Główny księgowy bezpośrednio nadzoruje i odpowiada za Dział Finansowy.

Rozdział 3

ORGANIZACJA OŚRODKA

§ 10

  1. Strukturę organizacyjną Ośrodka tworzą: działy, samodzielne stanowiska pracy, Punkt Konsultacyjny dla osób uzależnionych, świetlice środowiskowe, kluby.
  2. Szczegółowy zakres działania komórek organizacyjnych, o których mowa w ust. 1 oraz ich wewnętrzną strukturę określa Dyrektor odrębnym zarządzeniem.
  3. Podstawową strukturę organizacyjną Ośrodka przedstawia Schemat Organizacyjny, stanowiący załącznik nr 1 do niniejszego Regulaminu.

§ 11

W skład Ośrodka wchodzą:

  1. Dział Pomocy Środowiskowej w tym Rejony Opiekuńcze ustalone odrębnym zarządzeniem Dyrektora Ośrodka:
  2. Dział Wsparcia Społecznego, w tym:
    1. Punkt Konsultacyjny dla Osób Uzależnionych,
    2. Świetlica środowiskowa w Pobiedziskach ul. Kaczyńska 26
    3. Świetlica środowiskowa “Pobiedziski Klub Przestrzeni Pod Semaforem”Pobiedziska ul.Dworcowa,
    4. Świetlica środowiskowa w Kocanowie.
    5. Klub dla Osób Niepełnosprawnych “Sprawni Inaczej”
  3. Dział Finansowy,
  4. Dział Świadczeń Rodzinnych i Funduszu Alimentacyjnego.
  5. Dział Organizacyjno-Administracyjny.

§ 12

Rozdział 4

ZAKRES DZIAŁANIA DZIAŁÓW OŚRODKA

Pracą działów kierują;

  1. Z-ca Dyrektora -( Dział Pomocy Środowiskowej,Dział Wsparcia Społecznego,Dział Organizacyjno-Administracyjny)
  2. Główny księgowy -Dział Finansowy,
  3.  Koordynator -Dział Świadczeń Rodzinnych i Funduszu Alimentacyjnego,

którzy odpowiadają przed Dyrektorem za znajomość obowiązujących przepisów prawnych, a w szczególności przepisów regulujących prawidłową pracę i realizację zadań kierowanego działu, jednostki.

§ 13

  1. Do podstawowych obowiązków kierujących, należy organizowanie pracy w dziale, w tym:
    1. nadzór nad właściwą realizacją zadań przez podległych pracowników,
    2. opracowywanie projektów planów finansowych i harmonogramów oraz wnioskowanie koniecznych zmian w ciągu roku,
    3. sporządzanie sprawozdań, informacji i analiz,
    4. dokonywanie kontroli merytorycznej w zakresie spraw dotyczących działu, jednostki,
    5. zamieszczanie na dokumentach kasowych i bankowych będących podstawą wypłat z kont bankowych OPS adnotacji na temat trybu udzielania zamówień na dostawę bądź usługę oraz kwalifikowanie wydatków strukturalnych,
    6. prawidłowe realizowanie planu finansowego poprzez racjonalne gospodarowanie przydzielonymi środkami finansowymi z uwzględnieniem celowości, oszczędności, gospodarności i dyscypliny budżetowej.
    7. przygotowywanie projektów zarządzeń i decyzji dyrektora zgodnie z zakresem spraw załatwianych przez kierowany dział,
    8. przydzielanie pracownikom w porozumieniu z bezpośrednim przełożonym, indywidualnych zakresów czynności określających zadania, obowiązki, uprawnienia i zakres odpowiedzialności w oparciu o niniejszy regulamin,
    9. udzielanie pracownikom pomocy i instruktażu w zakresie sposobu załatwiania spraw problemowych,
    10. organizowanie z pracownikami narad –szkoleń,
    11. egzekwowanie efektywnego wykorzystania czasu pracy, dyscypliny pracy oraz przestrzegania przez pracowników tajemnicy służbowej określonej w odrębnych przepisach,
    12. dokonywanie oceny pracy podległych pracowników oraz występowanie z odpowiednimi wnioskami (wyróżnianie, nagradzanie, awansowanie, karanie),
    13. przyjmowanie stron w sprawach interwencyjnych dotyczących danego działu.
  2. Zadania wymienione w ust.1 pkt 5 nie dotyczą Działu Wsparcia Społecznego.

§ 14

W celu właściwego wykonywania zadań,wszyscy pracownicy są obowiązani do bieżącej współpracy, w szczególności z:

  1. Działem Finansowym w zakresie opracowywania I realizacji budżetu Ośrodka,
  2. Działem Organizacyjno -Administracyjnym w zakresie spraw obsługi administracyjno-gospodarczej, spraw kadrowych, zamówień publicznych oraz zadań inwestycyjnych I remontowych oraz wydatków strukturalnych.

§ 15

  1. Do właściwości merytorycznej działów Ośrodka należą sprawy mieszczące się w zakresie zadań powierzonych niniejszym Regulaminem i zarządzeniami Dyrektora,
  2. Do wspólnych zadań działów i samodzielnych komórek należy w szczególności:
    1. przygotowywanie projektów oraz realizacja uchwał Rady Miejskiej Gminy Pobiedziska, zarządzeń Burmistrza Pobiedzisk i zarządzeń Dyrektora;
    2. opracowywanie wniosków do projektu budżetu Miasta i Gminy Pobiedziska oraz realizacja zadań ujętych w budżecie;
    3. opracowywanie odpowiedzi na interpelacje i zapytania radnych oraz wnioski komisji Rady Miejskiej Gminy Pobiedziska;
    4. prowadzenie postępowań administracyjnych w indywidualnych sprawach z zakresu administracji publicznej;
    5. współpraca w zakresie windykacji należności;
    6. kompetentna i sprawna obsługa interesantów;
    7. ochrona danych osobowych oraz zapewnienie dostępu do informacji publicznej;
    8. współdziałanie z organami administracji rządowej i samorządowej, oraz podmiotami niezaliczonymi do sektora finansów publicznych;
    9. kontrola realizacji zadań;
    10. przygotowywanie analiz i sporządzanie sprawozdań z realizacji zadań;
    11. udzielanie informacji o prawach i uprawnieniach;
    12. sporządzanie bilansów potrzeb w zakresie zadań pomocy społecznej;
    13. realizacja zadań z zakresu pomocy społecznej wynikających z rozeznanych potrzeb gminy, w tym tworzenie i realizacja programów osłonowych;
    14. opracowanie realizacja gminnej strategii rozwiązywania problemów społecznych, ze szczególnym uwzględnieniem programów pomocy społecznej;
    15. rozwijanie istniejących i nowych form pomocy społecznej i samopomocy w ramach zidentyfikowanych potrzeb;
    16. opracowywanie okresowych i rocznych planów pracy;
    17. doradztwo metodyczne dla pracowników innych działów;
    18. dokonywanie analizy i oceny zjawisk rodzących zapotrzebowanie na świadczenia z pomocy społecznej oraz inne wynikające z zakresu działania sekcji;
    19. podejmowanie działań wynikających z rozeznanych potrzeb, w tym tworzenie i realizacja programów osłonowych oraz lokalnych programów pomocy społecznej zgodnie z właściwością;
    20. współdziałanie w toku realizacji zadań.
  3. Spory kompetencyjne pomiędzy działami Ośrodka rozstrzyga Dyrektor.

§ 16

Dział Pomocy Środowiskowej

wykonuje w szczególności zadania w zakresie:

  1. sporządzanie decyzji administracyjnych z zakresu świadczeń z pomocy społecznej zgodnie z ustawą o pomocy społecznej i innymi aktami prawnymi w tym zakresie,
  2. przeprowadzanie rodzinnych wywiadów środowiskowych, w miejscu zamieszkania, zgodnie z wymogami ustawy o pomocy społecznej i rozporządzeniami w tym zakresie,oraz wywiadów do przyznania dodatku mieszkaniowego.
  3. opracowywanie planu pomocy i działań na rzecz osoby lub rodziny oraz wnioskowanie o udzielenie świadczeń w sprawach określonych w pkt.2 zgodnie z ustawą o pomocy społecznej innymi aktami prawnymi obowiązującymi w tym zakresie,
  4. udzielanie pomocy w formie pracy socjalnej i współpraca z innymi specjalistami w tym zakresie,
  5. przygotowanie dokumentacji i wystąpienie z wnioskiem o skierowanie osób do ośrodków wsparcia, domów pomocy społecznej oraz do innych placówek, które są niezbędne dla osób wymagających tej formy pomocy
  6. sporządzanie zaświadczeń dla klientów Ośrodka, na ich wniosek, o korzystaniu z pomocy,
  7. prowadzenia spraw związanych ze sprawianiem pogrzebu dla osób samotnych, w sposób ustalony przez gminę, w tym osobom bezdomnym (poprzez zlecanie pochówku do zakładu pogrzebowego, rozliczenie kosztów, itp.),
  8. prowadzenia innych spraw niezbędnych dla prawidłowego funkcjonowania osób i rodzin,
  9. współpraca z Zakładem Ubezpieczeń Społecznych i innymi organami rentowymi w zakresie rozliczeń wypłaconych świadczeń z tut. Ośrodka dla osób, które otrzymały świadczenia emerytalno-rentowe na zasadach określonych w ustawie o pomocy społecznej,
  10. przygotowywanie sprawozdań, meldunków, raportów i informacji z zakresu Działu (współdziałanie w tym zakresie z Działem Organizacyjno-Gospodarczym -system HELIOS),
  11. współpraca z instytucjami i organizacjami pozarządowymi w zakresie rozwiązywania problemów Klientów,
  12. realizacja skierowanych od Komornika Sądowego zajęć z tytułu egzekucji świadczeń alimentacyjnych dotyczących Klientów pobierających zasiłek stały na podstawie obowiązujących w tym zakresie przepisów,
  13. współudział w organizowaniu konkursów na realizację zadań z zakresu pomocy społecznej.
  14. Prowadzenie spraw związanych z dodatkami mieszkaniowymi i stypendiów socjalnymi w tym:
    1. prowadzenia postępowania w sprawach dotyczących dodatków mieszkaniowych i stypendiów socjalnych;
    2. prowadzenie ewidencji składanych wniosków oraz wydawanych decyzji;
    3. prowadzenie korespondencji z wnioskodawcami, zarządcami budynków oraz szkołami;
    4. prowadzenie postępowań w sprawach wniesionych odwołań;
    5. sporządzanie statystycznych zestawień wydawanych decyzji administracyjnych,

§ 17

Dział Świadczeń Rodzinnych

wykonuje w szczególności zadania w zakresie:

  1. przyjmowanie i kompletowanie dokumentacji dotyczącej świadczeń rodzinnych i ustalenie prawa do:
    • zasiłku rodzinnego i do dodatków do zasiłku rodzinnego,
    • świadczeń opiekuńczych tj. zasiłku pielęgnacyjnego i świadczenia pielęgnacyjnego,
    • jednorazowej zapomogi z tyt. urodzenia dziecka,
    • ustalanie prawa do świadczeń rodzinnych
  2. ustalanie prawa do opłacania składek na ubezpieczenie emerytalne i rentowe oraz zdrowotne dla osób pobierających świadczenie pielęgnacyjne kwalifikujących się do tego typu świadczenia, przyjmowanie dokumentacji i ustalanie prawa do świadczeń z funduszu alimentacyjnego w oparciu o ustawę o pomocy osobom uprawnionym do alimentów,
  3. wydawanie decyzji administracyjnych w sprawie świadczeń z funduszu alimentacyjnego w ramach udzielonego przez Burmistrz Miasta i Gminy Pobiedziska upoważnienia,
  4. prowadzenie postępowania wobec dłużników alimentacyjnych obejmującego:
    • przeprowadzanie wywiadów alimentacyjnych z dłużnikami alimentacyjnymi,
    • odbieranie oświadczeń majątkowych od dłużników alimentacyjnych,
    • współpraca z komornikami sądowymi, z prokuraturą, sądami, policją,
    • współpraca ze starostą oraz z innymi organami właściwymi w ramach prowadzonego postępowania wobec dłużników alimentacyjnych,
    • udział w postępowaniach toczonych przed organami ścigania i sądami w związku ze składanymi wnioskami o ściganie o przestępstwo określone w art. 209 § 1 ustawy z dnia 6 czerwca 1997 r. –kodeks karny (Dz. U. nr 88, poz. 553 z późn. zm.).
  5. udzielanie informacji stronom w sprawie świadczeń rodzinnych, opiekuńczych, jednorazowej zapomogi z tyt. urodzenia dziecka, funduszu alimentacyjnego, koordynacji systemów zabezpieczenia społecznego w ramach Unii Europejskiej oraz Europejskiego Obszaru Gospodarczego i Szwajcarii.
  6. współpraca z Regionalnym Ośrodkiem Polityki Społecznej w Poznanu w celu ustalania czy zachodzi element koordynacji systemów zabezpieczenia społecznego w stosunku do osób ubiegających się o świadczenia rodzinne,
  7. współpraca z Biurami Informacji Gospodarczej w sprawie wykazywania dłużników alimentacyjnych posiadających zobowiązania wobec Skarbu Państwa powstałe z tytułu:
    • świadczeń z funduszu alimentacyjnego, zaliczek alimentacyjnych,
  8. rozliczanie wpłat od komorników i organu właściwego dłużnika z tytułu wypłaconych świadczeń z funduszu alimentacyjnego na podstawie ustawy z dnia 07 września 2008r. O pomocy osobom uprawnionym do alimentów(t.j Dz.U z 2009r.,Nr 1, poz.7 z ze.zm.) i zaliczek alimentacyjnych wypłacanych osobom uprawnionym na podstawie ustawy z dnia 22 kwietnia 2005 r. o postępowaniu wobec dłużników alimentacyjnych oraz zaliczce alimentacyjnej (Dz. U. 86, poz. 732 z późn. zm.).
  9. prowadzenie rejestrów pism wychodzących z Działu Świadczeń Rodzinnych w wyniku współpracy z innymi instytucjami oraz osobami fizycznymi.
  10. udzielanie odpowiedzi na pisma kierowane do Ośrodka Pomocy Społecznej w Pobiedziskach w sprawie świadczeń realizowanych w Dziale Świadczeń Rodzinnych.
  11. sporządzanie planów kwartalnych i rocznych na środki potrzebne na realizacje wypłat świadczeń,
  12. dokonywanie analiz wydatkowanych środków,
  13. sporządzanie informacji i sprawozdań rzeczowo-finansowych kwartalnych, półrocznych i rocznych z zakresu działania Działu,
  14. miesięczne rozliczanie środków otrzymanych na realizację wypłat świadczeń określonych powyżej,
  15. współpraca z Działem Finansowym-OPS w Pobiedziska w celu rozliczania środków otrzymanych z budżetu państwa na realizację świadczeń,
  16. współpraca z Działem Finansowo-OPS w Pobiedziskach w celu rozliczania środków przekazywanych przez organy egzekucyjne i inne organy właściwe w związku z realizacją świadczeń z funduszu alimentacyjnego,
    a uprzednio zaliczek,
  17. wprowadzanie danych do systemu informatycznego, nadawanie numerów identyfikacyjnych, obsługa programu„AMAZIS” i „NEMEZIS” przewidzianego do realizacji w/w świadczeń rodzinnych i funduszu alimentacyjnego,
  18. sporządzanie list wypłat na w/ w świadczenia w formie gotówkowej i przelewów na konta osobiste
  19. wydawanie zaświadczeń osobom o korzystaniu lub nie korzystaniu ze świadczeń realizowanych w Dziale Świadczeń Rodzinnych tut. Ośrodka. na podstawie stosownych ustaw,

§ 18

Dział Organizacyjno-Administracyjny

wykonuje w szczególności zadania w zakresie:

  1. prowadzenie spraw związanych z ubezpieczeniem pracowników –ich zgłaszaniem do ZUS i wyrejestrowywanie,
  2. opracowywanie i sporządzanie sprawozdań z zakresu spraw pracowniczych,
  3. prowadzenie spraw związanych ze szkoleniem i dokształcaniem pracowników,
  4. opracowywanie projektów aktów normatywnych dot. działalności Ośrodka i współpraca w opracowywaniu projektów regulaminów jednostek organizacyjnych Ośrodka,
  5. przygotowywanie umów i porozumień dot. działalności Ośrodka
  6. prowadzenie spraw sekretariatu Ośrodka, w tym również spraw związanych z zakresu pierwszego kontaktu z klientem oraz zabezpieczenie obsługi techniczno -kancelaryjnej,ogólnych zebrań pracowniczych,
  7. prowadzenie na bieżąco zaopatrzenia w materiały niezbędne do działalności Ośrodka,
  8. prowadzenie ewidencji sprzętu, materiałów biurowych i budynków,
  9. prowadzenie prawidłowej gospodarki środków trwałych, ewidencji ilościowej środków rzeczowych, druków i formularzy,
  10. zabezpieczenie budynku Ośrodka przed włamaniem i kradzieżą oraz zapewnienie należytego stanu technicznego budynku i urządzeń,
  11. zaopatrzenie i wydawanie materiałów biurowych,
  12. prowadzenie wszystkich spraw związanych z wykorzystaniem i eksploatacją samochodu służbowego
  13. prowadzenie spraw związanych z komputeryzacją Ośrodka i bieżące udzielanie pomocy oraz instruktażu pracownikom dot. obsługi komputerów,
  14. wprowadzanie danych do systemu informatycznego „HELIOS”, „AMAZIS”, „NEMEZIS”,HOMENET” oraz sporządzanie sprawozdań z udzielanej pomocy w formie elektronicznej,
  15. udostępnianie danych z systemu informatycznego w celu sporządzania sprawozdań w wersji pisemnej,
  16. przechowywanie kopii bazy danych (płyty CD, dyski HDD, pendrive),
  17. prowadzenie archiwum Ośrodka,
  18. organizowanie przetargów na wykonanie zadań związanychz prawidłowym funkcjonowaniem Ośrodka, zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawnymi,
  19. organizowanie konkursów na realizację zadań z zakresu pomocy społecznej,
  20. dokonywanie kontroli merytorycznej dokumentów będących podstawą do sporządzania list
  21. prowadzenie kasowej obsługi świadczeniobiorców OPS oraz wykonywanie innych czynności kasowych wynikających z ustaw, rozporządzeń i zarządzeń,
  22. prowadzenie poleceń wyjazdów służbowych, przyjmowanie faktur za: szkolenia, czynsz, energię, wywóz nieczystości, konserwację, naprawy, monitoring, zakupy, usługi i inne związane z działalnością administracyjną OPS i przedkładanie ich do akceptacji dyrektora, a następnie po akceptacji przekazywanie do Działu Księgowości celem realizacji,
  23. dostarczanie przepisów prawnych kierownikom działów, jednostek organizacyjnych oraz pracownikom stanowisk samodzielnych dotyczące pomocy społecznej i zakresów ich działania,
  24. obsługa poczty e-mail Ośrodka i wprowadzanie informacji na stronę internetową Ośrodka,
  25. prowadzenie spraw pracowniczych, dokumentacji osobowej pracowników Ośrodka oraz dokumentacji czasu pracy (urlopy, delegacje, zwolnienia i inne jak prace w godzinach nocnych, świątecznych itp.),
  26. prowadzenie na bieżąco analizy prawidłowości realizacji decyzji przez poszczególne sklepy w ramach zawartych umów,
  27. przesyłanie informacji w formie elektronicznej do GUS i PFRON,
  28. wypisywanie zwrotnych potwierdzeń do przesyłek poleconych,
  29. dostarczanie decyzji administracyjnych dla rodzin korzystających z pomocy,
  30. utrzymywanie porządku i czystości w pomieszczeniach i wokół budynku,
  31. przyjmowanie wniosków i i przygotowywanie decyzji administracyjnych w zakresie dodatków mieszkaniowych,
  32. prowadzenie szczegółowych rozliczeń z tytułu usług opiekuńczych wykonywanych na rzecz podopiecznych, (sporządzanie kart pracy,rozliczanie godzin),
  33. prowadzenie dokumentacji prac społecznie użytecznych,miesięczne rozliczanie przepracowanych godzin i do dnia 5 następnego miesiąca przekazywanie informacji do UMiG Pobiedziska,
  34. prowadzenie spraw socjalnych pracowników tj. opracowywanie projektu planu, realizacja wydatków ZFŚS zgodnie z przyjętymi regulaminami i zarządzeniami Dyrektora,
  35. prowadzenie ewidencji zarządzeń Burmistrza i Dyrektora Ośrodka,
  36. Zadania w zakresie transportu:
    1. zakup paliwa do samochodu i rozliczanie transportu,
    2. kontrola stanu technicznego i zabezpieczenia pojazdu samochodowego,
    3. zlecanie wykonania konserwacji, napraw i remontów pojazdu,
    4. utrzymanie samochodu w należytym stanie,

§ 19

Dział Finansowy

prowadzi rachunkowość zgodnie z obowiązującymi przepisami, a mianowicie:

  1. opracowywanie rocznego projektu planu finansowego i harmonogramu przy udziale kierowników działów oraz wnioskowanie koniecznych zmian Dyrektorowi OPS,
  2. realizacja wydatków wynikających z charakteru działalności OPS zgodnie z zatwierdzonym planem finansowym,
  3. przyjmowanie i ewidencjonowanie wpływów -z tytułu dochodów rządowych, samorządowych, zwrotu wydatków i innych rozliczeń,
  4. dokonywanie kontroli dokumentów wpływających do Działu, a następnie ich akceptacja, dekretacja, kompletowanie, księgowanie, przechowywanie oraz wykonywanie innych czynności wynikających z ustaw,
  5. prowadzenie urządzeń księgowych syntetycznych i analitycznych zgodnie z wymogami ustawy o rachunkowości,
  6. wykonywanie wszystkich czynności wynikających z tytułu wynagrodzenia za pracę i innych świadczeń związanych z pracą,, sporządzanie list wypłat wynagrodzeń, list dofinansowania do wypoczynku i innych wynikających ze stosunku pracy, przekazywanie wynagrodzeń na osobiste konta bankowe pracowników
  7. wykonywanie wszystkich rozliczeń z: ZUS, Urzędem Skarbowym, Urzędem Pracy, NFOZ, Urzędem Statystycznym, osobami fizycznymi i innymi,
  8. prowadzenie kompletnej dokumentacji płacowej,
  9. czuwanie nad terminowym regulowaniem zobowiązań i windykacją należności,
  10. prowadzenie imiennych rozliczeń z tytułu pobytu w DPS
  11. prowadzenie ewidencji księgowej związanej z gospodarką zakładowym funduszem świadczeń socjalnych,
  12. wykonywanie czynności wynikających z instrukcji inwentaryzacyjnej,
  13. przygotowywanie wniosków odnośnie zmian w planie finansowym Ośrodka,
  14. sporządzanie sprawozdań finansowych (w tym bilansu rocznego), budżetowych oraz informacji i analiz z realizacji planu finansowego,
  15. opracowywanie i aktualizowanie wewnętrznych instrukcji Działu dotyczących rachunkowości,
  16. przygotowywanie projektów zarządzeń dotyczących polityki rachunkowości,
  17. współdziałanie z jednostkami samorządu terytorialnego(Z.K,Ośrodkiem Kultury, Ośrodkiem Sportu,szkołami itp.), Urzędem Wojewódzkim, Urzędem Miasta i Gminy, Bankami oraz innymi instytucjami,
  18. prowadzenie całości spraw finansowo-księgowych związanych realizacją projektów unijnych.

§ 20

Dział Wsparcia Społecznego

Dział Wsparcia Społecznego wykonuje w szczególności zadania w zakresie:

  1. organizacji środowiskowych form pomocy osobom i rodzinom potrzebującym wsparcia,
  2. realizacji działań zmierzających do życiowego usamodzielnienia osób i rodzin oraz ich integracji ze środowiskiem,
  3. udzielania pomocy osobom, mającym trudności w przystosowaniu się do życia po zwolnieniu z zakładu karnego,
  4. profilaktyki i rozwiązywania problemów osób uzależnionych i współuzależnionych,
  5. udzielanie pomocy psychologicznej,pedagogicznej rodzinom wykluczonym społecznie
  6. poradnictwa specjalistycznego dla osób uzależnionych.
  7. kompleksowe zajmowanie się rodzinami, w których dochodzi do przemocy,
  8. podejmowanie interwencji w przypadku przemocy domowej w środowisku,
  9. uruchamiania procedur mających na celu powstrzymanie przemocy,
  10. opracowanie adekwatnych strategii postępowania w przypadku rozpoznawania i zgłoszenia przemocy domowej,
  11. opracowywanie i realizacja programów ochrony ofiar przemocy w rodzinie,
  12. tworzenia i wdrażania programów:
    • Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych i Przeciwdziałania Narkomanii,
    • Pomocy dziecku i rodzinie
    • programów osłonowych i innych wg rozeznanych potrzeb.
  13. organizowanie usług opiekuńczo -pielęgnacyjnych nad osobami niepełnosprawnymi i chorymi w miejscu zamieszkania

Rozdział 5

TRYB WYKONYWANIA KONTROLI WEWNĘTRZNEJ

§ 21

Kontrolę wewnętrzną w Ośrodku sprawują:

  1. Dyrektor w odniesieniu do całego Ośrodka
  2. Zastępca Dyrektora w zakresie udzielanej pomocy na rzecz osób i rodzin,
  3. Główny Księgowy sprawuje kontrolę finansową, której szczegółowe zasady określa w szczególności polityka rachunkowości, instrukcja sporządzania, obiegu i przechowywania dokumentów księgowych,
  4. Koordynator Działu Świadczeń Rodzinnych i Funduszu Alimentacyjnego w zakresie prawidłowości realizowania ustawy o świadczeniach rodzinnych i udzielania pomocy osobom uprawnionym do alimentów i innych stosownych ustaw.

§ 22

Kontrola wewnętrzna obejmuje czynności polegające na:

  1. ustalaniu stanu faktycznego,
  2. badaniu zgodności postępowania pracowników z obowiązującymi przepisami,
  3. ustaleniu przyczyn i skutków stwierdzonych nieprawidłowości, jak również osób za nie odpowiedzialnych i wskazaniu sposobu oraz środków mających na celu likwidację nieprawidłowości.

Rozdział 6.

SYSTEM ZASTĘPSTW

§ 23

  1. W Ośrodku obowiązuje system zastępstw na wszystkich stanowiskach
  2. Wzajemne zastępstwa na stanowiskach pracy określają zakresy czynności pracowników.

Rozdział 7.

ZASADY PODPISYWANIA PISM I DECYZJI

§ 24

Dyrektor podpisuje osobiście:

  1. decyzje administracyjne,
  2. korespondencję m. innymi z organami administracji samorządowej, organami administracji rządowej, organizacjami społecznymi i pozarządowymi, osobami prawnymi i fizycznymi Kościołem Katolickim, innymi kościołami,oraz każdą korespondencję wychodzącą na zewnątrz Ośrodka,
  3. zarządzenia i akty wewnętrznego kierowania,
  4. odpowiedzi na zalecenia pokontrolne, wystąpienia, skargi i wnioski,
  5. sprawy związane ze stosunkiem pracy pracowników Ośrodka,
  6. pełnomocnictwa udzielane do dokonywania czynności prawnych w imieniu Burmistrza Miasta i Gminy Pobiedziska,
  7. pisma dot Gminnego Programu Przeciwdziałania Alkoholizmowi i Przeciwdziałania Narkomanii
  8. inne.

§ 25

Pisma i wszelkiego rodzaju dokumenty przedstawione do podpisu Dyrektorowi Ośrodka powinny być uprzednio parafowane na każdej stronie dokumentu w lewym dolnym rogu, przez pracownika sporządzającego i zastępce Dyrektora.

§ 26

W czasie nieobecności Dyrektora oraz jego zastępcy obowiązki Dyrektora pełni Główny Księgowy zgodnie z udzielonym upoważnieniem.

§ 27

Główny Księgowy Ośrodka podpisuje dekretacje dokumentów księgowych, plany, sprawozdania i analizy finansowe.

Rozdział 8

POSTANOWIENIA KOŃCOWE

§ 28

  1. Organizację i porządek pracy oraz związane z tym prawa i obowiązki pracodawcy oraz pracowników określa „Regulamin pracy” ustalony przez Dyrektora Ośrodka w drodze zarządzenia, zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa.
  2. Dyrektor może kształtować wewnętrzną strukturę organizacyjnych Ośrodka poprzez tworzenie, likwidację i przenoszenie stanowisk pracy z jednego działu do drugiego. Może również łączyć zakresy czynności bez zmiany zakresu działania poszczególnych działów Ośrodka, jeżeli nie spowoduje to zmiany zadań określonych Regulaminem organizacyjnym Ośrodka.

§ 29

Regulamin Organizacyjny obowiązuje z dniem podpisania.

Niniejszy serwis internetowy stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Informacja na temat celu ich przechowywania i sposobu zarządzania znajduje się w Polityce prywatności. Jeżeli nie wyrażasz zgody na zapisywanie informacji zawartych w plikach cookies - zmień ustawienia swojej przeglądarki.